marialejdestad

Alla inlägg under april 2011

Av Maria - 29 april 2011 20:05

Det är ju faktiskt fredag idag, och det borde ju firas. Veckan har gått fett fort och det kommer bli en riktigt grym helg. Om nån minut måste jag rulla iväg till tunnelbanan, ska chilla i Nacka med Mimmi, Frida, Freja och några boyz. Det blir chillkväll! För imorrn ska vi spåra.. Hahah!

Av Maria - 29 april 2011 01:36

Jag har redan fått myggbett. I år har jag haft typ 3 eller 4 än så länge. Myggorna loooves me   Nej men det är riktigt jobbigt. Och nu såhär på kvälls(natt?)kvisten satt jag o filosoferade lite medan jag kliade på mina små myggbett. Vem fan kom på att man skulle klia på myggbetten? Alla vet ju att man inte ska göra det, för det kliar ju bara mer då. Men någon jävel måste ju ha startat trenden. Annars skulle jag inte sitta här o göra kliandet på mina små bett värre liksom. Retard. Iförsig är vi kanske retards som följer trenden, men man kan ju inte låta bli. Om någon inte hade startat det skulle man inte göra det.


Det var några genomtänkta och väl valda ord från mig en torsdagsnatt som denna.

  

På tåget hem från Öland i lördags.
Med denna vackra bild säger jag godnatt.

Av Maria - 28 april 2011 21:01

Veckan har gått sjuuukt fort, känns som jag knappt har varit i skolan. Men det har varit ashärligt väder för det mesta, så det blir grymt. Och helgen ska bli skoj! Har inga planer för imorgon, men på lördag ska vi fira min fina vän Sara som fyller år idag!!! Grattis älskling.   Just nu är hon ute i skogen på en friluftslivgrej med sin klass... hahah på hennes 18årsdag. Gumman då :( Hoppas hon har det mysigt bland alla kottar och småkryp :)


Själv ligger jag i sängen just nu och kollar på Lyxfällan. Kollar rätt ofta på det, det är fan askul. Kanske inte kul att folk hamnar i ekonomiska kriser, menmen. Det är mycket lärorikt iallafall hihi. Själv är jag inte heller så bra med pengar, gillar att slösa på grejer. Vet inte ens vad jag slösar mina pengar på. Fast för mig är det inte en kris, är 17 och bor hemma. Det är meningen att jag ska vara en fattig dum liten tonåring som slänger pengar på onödiga saker :)



Av Maria - 28 april 2011 02:12

Lovet är slut och skolan är i full gång igen. Det är typ 41 dagar kvar tills jag, Frida, Madde och Bonnie åker till Rhodos. Det ska bli så sjukt kul och vi alla är riktigt taggade. Synd att inte Mimmi följer med!   Ska snacka lite mer om resan senare, när det är lite närmare!!


Men innan våran awesome vecka där så är det en del skolarbeten kvar som måste fixas. Rätt mycket faktiskt. Några uppsatser hit o dit, läsa böcker, prov osv osv.. O nationella också, som alla nojar över som vanligt. Jag pallar inte noja över det. Det får gå som det går liksom, jag gör iallafall mitt bästa.

Sen blir det iallafall ett härligt sommarlov, där jag har roliga saker planerade, och sen börjar jag trean. Sista året på gymnasiet. Oh hell. Börjar bli stor. Vill ju inte det!


Nu sitter alla mina bloggläsare (hahhaha lol) säkert och undrar "hur var Fridas födelsedagsfest egentligen? Hade du det skoj Maria?", och jag kan berätta för er att det hade jag. Tog inte så mycket bilder då jag inte orkar bära runt på kameran hela tiden. Hade fullt upp med att dansa. Vi hade det iallafall asroligt, det var härlig stämning. Innan festen var vi några stycken som åt middag. Ännu en lyckad kväll, och nu är min lilla Frida en stor flicka :)


Är trött nu och ska sova snart. Har sovsällskap av Frasse, min systers lilla vovvsing. Mysigt :) Han sover redan så sött hihihi. Aja, natti på er iallafall!

Av Maria - 23 april 2011 13:03

Tjenare tjenare :D Läget? Med mig är det bra, sitter på tåget påväg hem till stockholm nu. Skönt faktiskt, fast det har vart nice på Öland. Skönt väder :) bloggar från mobilen så det kanske blir lite knas :) är framme om typ tre timmar, o jag och madde sitter tillochmed i olika vagnar nu haha. Mitt Internet har inte velat funka sen jag kom till Öland :( åh Internetabstinens typ!! Hahah tönt jag är :D jaja, thats Me. Mycket spännande tågresa förövrigt. Vi var tvungna att byta tåg i alvesta (what the fuck is that liksom?) Dom sa att det skulle va en asstor tågstation, shit tänkte vi som aldrig åkt det här tåget förut. När vi kommer fram till Alvesta är det typ lika stort som tunnelbanestationen hemma hahah. Okej nu överdriver jag, men nastan asså. Det var två plattformer liksom.... inge mer typ hahah. Jaja, nog om alvesta. Jag o madde skulle somsagt inte ens sitta i samma vagn från Alvesta till Stockholm, o När jag går på ska jag saklart sitta bredvid en tant. Först var det fett bökigt att sätta sig, för jag har innersta platsen. När jag väl satt mig så skulle jag öppna min loka. Såklart var den skakad o jag blev blöt på hela tröjan och byxorna. Skönt. Tanten bredvid mig måste tycka att jag är helt retard. O sen sitter det en jobbig unge i trotsåldern som skriker o har sig. O jag har lock för öronen, usch :( Ska försöka sova lite, har en awesome kväll att se fram emot. Puss på er :D

Av Maria - 20 april 2011 12:50

Godmorgon!

Är trött och hungrig, vaknade för en stund sen. Känner mig seg o ba blöööhhh. Jag lär ju inte må bra av en 5-6timmars lång bilresa... Uäk!!! Aja, nu måste jag äta nåt.

Av Maria - 20 april 2011 02:12

Träffade Victor en stund medan jag väntade på att Frida skulle sluta jobbet, o det var fan fett kallt ute nu på kvällen. Uschusch! Sen drog jag o Frida hem till henne o chillade där ett tag, de va naaiiijzzzzz. Min lilla Frodo   


På väg till bussen hem så stötte vi på en räv, jag trodde det va en katt eller något, o Frida ba brister ut "Det är en räv!!!" o båda blev skiträdda hahah. Så hennes stora vovvsing fick följa med oss, våran beskyddare hahah. O Frida berättade att påvägen från bussen sen när hon "lämnat av mig" så stalkade räven henne ända hem hahah. Gumman dååååå <3 Lite lol ändå :D


Nu är det dags att packa färdigt, eftersom jag åker till Öland imorgon. Det ska vara nice väder, så då blire vårkläder som gäller! WOHO! Ska bli fett brun mohahah. Ska packa, kolla misfits, sen sova. Lär inte skriva mer idag, så natti på er :)

Av Maria - 19 april 2011 17:39

Hallå bloggen!

Det har varit så grymt väder så jag har inte kännt för att sitta vid datorn. :) Men det är ju förståligt! Men vad har jag gjort i helgen då?


I fredags pluggade jag ju hela kvällen, KUL! Så på lördagen så blev det fekke på kvällen! Det var grymt kul, o Bonnie blev glad för sina presenter. O sen träffade jag Bennie, o de va fett längesen. Så det vart en riktigt lyckad kväll. I söndags så hängde jag lite med Madde i Globen! Det var verkligen awesome väder. På kvällen åkte jag hem till Victor o va med han. Träffade även på Frida när hon jobbade, söt hon var <3 <3 <3


Igår var det fett awesome väder så jag satt ute o solade på min veranda med en cola. Det var så jävla nice, har tillochmed fått lite färg (hahaha måste skryta om det!!!). Senare kom Victor hit o vi chillade typ :D O idag har vi schtekt lite mer ute i solen.


Fett långt inlägg men man måste ju sammanfatta helgen lite :) Den var grym iallafall. O imorgon åker jag iväg till Öland i några dagar. Gryyyyyyyyyyyymt!

Presentation


Hoppas du gillar min blogg :)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards