marialejdestad

Alla inlägg under februari 2011

Av Maria - 28 februari 2011 23:45

Idag är det min namnsdag, och även första dagen på lovet. Jag har legat i sängen o typ halvsovit/tittat OTH och tv hela dagen. Det har varit grymt skönt :D Sen åkte jag och köpte mat med mamma, och det blev tacos till middag. Mums!!! Lite senare kom Emma&Jonatan hem till oss med kladdkaka, härligt avslut på namnsdagen :) Fick en present av mami (som jag iförsig visste om, för jag både beställde och slog in den...), men jag blev superglad ändå! Det var JB's skiva "My World - the collections". Alla hans låtar, inklusive de nyinspelade och akustiska versionerna (plus den nya låten Pray som jag döööör för!) Så det var en fin namnsdagspresent :) Tack mami :)


Förövrigt har jag varit fett klumpig idag... Det började imorse då jag blev riktigt sugen på ägg (älskar kokta ägg!), så jag tar fram kastrullen och två ägg, fyller kastrullen med vatten o ställer de på spisen. Så skulle jag bara ta bort något på spisen som var ivägen, ni tror inte att jag välter kastrullen och allt åker i golvet?! Äggen går såklart sönder och kletar ner golvet och mattan, och det var vatten överallt... Suck, då orkade jag inte fixa nya ägg hahahah. Sen så hände andra klumpiga grejen för en stund sen, jag hade ett fullt glas cola på mitt nattduksbord, och så råkar jag spilla ut det också. Jag hade massa grejer på bordet, typ sladdar, papper och annat.... Suck. Det va ba att hämta trasan igen o fixa hahahah! Klumpiga jag..

Av Maria - 28 februari 2011 00:49

Ja klockan är ju faktiskt efter 12, så då är det den 28 februari. Min namnsdag. Exakt 7 månader kvar tills jag fyller 18. This is awesome. Och jag har lov. Så jag behöver inte ens ställa klockan imorgon. Huuuuur skönt som helst!   


Hej förresten, hahah. Bloggen har varit seg i helgen, men så blir det ibland. Men helgen har varit rolig, iallafall i fredags. Och den var riktigt skön i lördags. Dock vaknade jag upp idag med världens allergiska reaktion, och känner fortfarande av den hahah. Mina ögon var rödsprängda och jag hade fått utslag. Menmen. Sigge & Princess är så mysiga så man kan ju inte låta bli o gosa :)


Har jobbat idag också, och sen ba tagit det lugnt. Ligger i sängen nu och är färdigfixad, och då menar jag alltså att jag har tvättat bort sminket, borstat tänderna och smörjt in mig med ansiktskräm o såntdär. Skönt att vara färdig!


Har förresten hittat en ny tvserie som jag inte sett förut, Skins. Eller visste att den fanns men har aldrig riktigt kollat på den, men den är fett bra! När det är slut så ska jag kolla OTH, weiii. Är snart färdig med sjätte säsongen, sen har jag sjunde som väntar på mig! Godnatt!   

Av Maria - 26 februari 2011 23:19

Hallo!

Ingen bra uppdatering, menmen! Sitter i min syster Susannes lägenhet nu, är kattvakt åt sötisarna Sigge & Princess. Världens mysigaste katter   Dock är jag allergisk, men kan ändå inte sluta mysa med dom hahah.


Igår då så jobbade jag till 9. Det blev lite kaos på jobbet när båda läskmaskinerna slutade fungera (jag jobbar på McDonalds), så vi kunde inte servera någon läsk alls hahahh. Men det var ju spännande..

Efter jobbet åkte jag hem o fixade mig, mötte upp Madde och vi åkte till Michel i våran klass, som hade fest. Dock var vi inte där länge alls, för vi kände nästan ingen där och det var många fjortisar hahahh. Menmen, det var trevligt iallafall, och Michel bodde riktigt fint!

Efter det drog vi hit, till min systers lägenhet alltså, och hade en grymt rolig kväll/natt. Vi satt och lyssnade på svenska klassiker, skrattade och hade det kul. Ibland behöver man en kväll med sin bästavän, bara vi två :) Vi somnade runt 5 eller något.


Åkte hem förut idag för att käka middag med familjen, och mamma lagade riktigt god middag, som vanligt. Entrecoté eller hur det stavas, med goda pommes och bearneisesås, och sallad såklart. Ååhh så gott! Jaja. Kollar på "mitt stora feta grekiska bröllop" på tv nu, har faktiskt inte sett den tidigare upptäckte jag nu, trodde jag hade gjort det!! :O Den är ju awesome.

Av Maria - 25 februari 2011 15:46

Skola as usual idag, sen lunch med Madde och Frida. Ska jobba om ett tag, jobbar till 9. Sen har jag roliga planer för kvällen!

Hepp, bloggen ville inte samarbeta o de går inte o lägga in bilder. Aja whatever. Sitter o lyssnar på Akon o chillar, OC är på tvn också!! Awesome dag.


Av Maria - 24 februari 2011 23:35

Fattar inte varför folk är så jobbiga. Speciellt killar. Dom skriver till en, och är schyssta. Sen så fort dom inser att man inte är intresserad att vara mer än vän, då blir dom askonstiga. Whats up med detta? Kan inte tjejer och killar vara kompisar eller utan att killen är bög eller tjejen är lebb?!?!??!? Tur att jag har Bennie. Min bästa killkompis, fast jag inte träffar han så ofta. Tacka gud för att det finns normala killar.


Peace.

Av Maria - 24 februari 2011 23:28

Imorse var det så kallt så när jag var påväg till tunnelbanan så övervägde jag att gå hem igen o ba lägga mig under mina varma täcken o ba sova hela dagen. Men det gjorde jag inte. Det var en skön dag i skolan, massa flum, speciellt på mediekunskapen hahaha.

När jag kom hem från skolan så blev jag sjukt trött, så jag somnade framför tvn. Riktigt skönt. Det var planerat att jag skulle sova hos min vän Felicia idag, men det blev inte så. Börjar tidigt imorgon igen, typ 9. Slutar 12. Awesome schema på fredagar!


Förresten har jag blivit helt besatt av Big Brother. Nu börjar det bli roligare och roligare. Någon av er som följer det? Det går iallafall på tv11 varje dag mellan 22 och 23. That's awesome dude.

Av Maria - 24 februari 2011 01:02

Min syster frågade om serietips idag, o då satt jag och skrev ner mina favorittvserier. Dom jag gillar o kolla på liksom. Det blev seriöst typ 40 stycken. Och då räknade jag inte ens med Top Model, Projekt Runway och domdär tävlingsserierna, som jag för övrigt också älskar att kolla på. Jag är en riktig serienörd. Men det kanske ni har märkt :) Ska nog börja berätta lite mer om mina favoritfilmer, serier och musik. För det är en stor del av mitt liv :)


Men jag berättar mer om dom imorgon, för jag tänkte faktiskt sova nu! Börjar typ 8 imorgon. Uäk. That sucks.


xoxo (hahahahah känns så mobbat o skriva så)


btw.. fail på att mitt inlägg där jag visade upp min nyinköpta termos kom upp på bloggen typ 00.00 inatt fast den skulle kommit upp vid 09 imorse.. Hahahah fail på det! Förresten är "termos" ett fett fult ord. Tack för mig.

Av Maria - 24 februari 2011 00:55

MEn ååååh hahahahahha, jag hade skrivit värsta inlägget o så när jag tryckte på nån smiley försvann allt jag skrivt. Orkar inte skriva om.


Dagen i korta drag:
Skola - Stan & OC med mina flickor Madde&Frida - Hem & chilla vid datorn


Vilket intressant och händelserikt liv jag har va? Hahahhaa. Som jag och Madde har pratat om mycket, så borde vi ha filmkameror i pannan som filmar allt vi gör o säger, åh vad det skulle va nice hahaha. Vi tjejer i vårat lilla "gang" får ur oss rätt roliga saker under dagarna. Dock är det kanske oftast bara vi som uppskattar våran otroligt roliga humor, men det är en annan femma. Roliga är vi iallafall. Lolar.     

Ovido - Quiz & Flashcards