marialejdestad

Alla inlägg under januari 2011

Av Maria - 26 januari 2011 09:00

  1. Jag svär för mycket hahaha
  2. Jag är mörkrädd när jag är ensam eller platser där jag känner mig obekväm i.
  3. Jag hatar att vara på nedervåningen i mitt hus, och det är sjukt jobbigt eftersom det är på nedervåningen vår dusch är.
  4. Jag har fett dålig självkänsla   
  5. Jag är egentligen inte mörkhårig, de flesta av mina vänner har inte sett min naturliga hårfärg.
  6. Jag blir rastlös väldigt fort och måste alltid hålla på med något, det är skitjobbigt! Har väldigt svårt att sitta stilla under en längre tid.
  7. Jag längtar tills jag blir äldre och får barn, jag älskar barn!
  8. Jag fastnar lätt vid kändisar! Som t.ex när jag var liten älskade jag Britney Spears, sen när jag blev lite äldre så var Darin med i idol och jag blev ju förälskad i han hahah! Några andra kändisar jag fastnat för är Justin Bieber, Miley Cyrus, Zac Efron, Mary-Kate & Ashley Olsen.
  9. Jag är väldigt lat av mig.
  10. Jag dricker mycket cola. För mycket.

  

Av Maria - 26 januari 2011 00:34

Nu har jag gjort en del tidsinställda på min andra blogg, och har gjort ett till den här bloggen också som kommer upp imorgon   


Har fastnat framför datan lite för mycket nu, fast jag egentligen borde plugga. Fy! Jag är ingen förebild när det gäller skolsaker hahah. Visst, jag har bra betyg. Men jag gör allt i sista sekund och ja... Jag kan ju försvara mig genom att säga att plugg är inte min grej. Hahah. Min grej är att kolla på serier, sitta vid datan och... ja, det är väl det. Hahah.   


Får se om jag går till skolan imorgon, jag blir bara sjukare och sjukare och det suger verkligen. Imorgon har vi bara chill lektioner också. Får se hur det blir. Annars blir det fett mycket bloggande imorgon, och det kan ju aldrig bli för många inlägg.


Nu ska jag iallafall plugga lite, kolla på 2½ men o lite andra serier. Vi hörs imorgon! :D Natti   

Av Maria - 25 januari 2011 22:54

I min förra blogg (som jag iförsig fortfarande skriver i ibland) så höll jag på med en 30-dagarslista. Nu har jag hittat en 25-dagars lista med lite roligare grejer man ska skriva om. Jag ska alltså skriva om en grej varje dag är det tänkt. Dag 1 börjar imorgon! :D


Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.
Dag 2 – En person jag vill träffa just nu.
Dag 3 – Min favorit årstid och varför.
Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar.
Dag 5 – Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu.
Dag 6 – Typ av killar jag faller för.
Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.
Dag 9 – Bild på mig och min bästa vän.
Dag 10 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 11 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 12 – En bild på ett ställe jag vart på.
Dag 13 – Mitt drömbröllop.
Dag 14 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 15 – Någonting jag ångrar.
Dag 16 – Innehållet i min väska.
Dag 17 – En person jag vill byta liv med för en dag – och varför.
Dag 18 – Vad jag åt idag.
Dag 19 – En bild på det jag köpte senast.
Dag 20 – Min favorit film.
Dag 21 – En bild på mig själv som är tagen utav någon annan.
Dag 22 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.
Dag 23 – En låt som får mig att gråta.
Dag 24 – Mitt favoritprogram – och varför.
Dag 25 – Min favorithögtid.

Av Maria - 25 januari 2011 22:03

 Kom hem från kalaset för ett tag sen, och det var väldigt trevligt. Lasange till middag och tårta o annat gott till efterrätt


Har fått lite skäll av min syster för att jag uppdaterar så lite i bloggen.. Så skröt hon lite om att hon har faktiskt skrivit 4 inlägg idag! Hahah. Rolig hon är  


Kollar på Cougar Town nu, love it!

Av Maria - 25 januari 2011 17:39

Skola som vanligt idag, men bara två lektioner. Det blev en flummig lunch med Madde & Bonnie på lattehouse, längesen jag skrattade så mycket hahah. Vill knappt veta vad folk runtomkring oss tyckte..   


Åkte till farsta en snabbis efter skolan och köpte lite smink och två tröjor! O strax ska jag iväg på släktkalas, för min käre kusin Micke fyller år idag!   Grattisgrattis  

Av Maria - 25 januari 2011 00:47

Snodde denhär listan av Emma, mohahah   


Dagens humör: Va lite irriterad på skolan där ett tag, men annars så har jag varit riktigt glad och hyper idag.


Dagens känsla:
Får nog svara samma som min käre syster här. Lycka!

 

Dagens frisyr: Har varierat lite mellan utsläppt och uppsatt i en tofs. Just nu har jag en inbakad fläta!   

 

Dagens klädsel: Leggings (är en riktig leggings-tjej), linne & topp från gina, jacka från fjällräven och mina mysiga fakeuggs.

 

Dagens smink: Mascara och foundation

 

Dagens parfym: DKNY

 

Dagens materiella vill ha: Nya fina kläder, speciellt klänningar och tunikor. Har sett massa fina på nellys! & en till tatuering, om det räknas?...

 

Dagens saknad: Hmm.. Jag kommer faktiskt inte på just nu!

 

Dagens låt(ar): Hey Baby (Drop it to the floor) - Pitbull ft. T-Pain

 

Dagens tv-program: Fråga Olle! hahahah

 

Dagens planer: Eftersom dagen är slut kan jag ju berätta vad jag har gjort istället. Skola 8-16 (långdag idag, eftersom jag hade idrott..), direkt efter åkte jag o mötte min syster för att sedan åka hem till henne o mysa där hela kvällen.   

 

Dagens godaste: Utan att ens behöva tänka efter - Emmas cupcakes!

 

Dagens önskan: Hmm.. Att jag skulle få en årsförbrukning av cola?

 

Dagens "tumme upp": Mina vänner Madde, Frida, Mimmi & Bonnie, och självklart min syster Emma & hennes fästman Jonatan   

 

Dagens "tumme ner": Att jag fick reda på att om man ska få G i idrott&hälsa B så måste man bada isvak. Jag tänker inte göra det. Fuck no.     

Dagens bästa: Att få umgås med Emma & Jonatan!

 

Dagens citat: Åh, citat är såååå inte min grej! Hahah suger på såntdär.

Av Maria - 25 januari 2011 00:34

Jag har haft en supermysig kväll med Emma & Jonatan! Käkade som sagt middag där, och äntligen fick jag smaka de cupcakes som Emma bakat! Smakade en rosa (bild som jag visade igår) och en blå, och båda var helt sjuuukt goda!

  


Vi satt och kollade på massa bilder, hemsidor och bloggar där vi såg massor av fina o söta cupcakes, och man blir ju grymt taggad på att baka! Vi ska baka massa till Jonatans födelsedag som är om några veckor     


Annars så har vi suttit och haft det mys, vi kollade annars på Fråga Olle, nivet det där programmet där det är en gubbe som svarar på massa frågor om sex? Nu var det program om porrfilmer osv.. Spännande hahah.


Det har varit en lång men riktigt lyckad dag.   



Av Maria - 24 januari 2011 18:18

Tjena!

Sitter hemma hos min storasyster nu, ska käka middag (idag är det korvmåndag!!) och sen fika med lite cupcakes (yes!!! hahah), riktigt mysigt!   

Har haft heldag i skolan och har ont i halsen, så är lite seg, menmen!   

Bloggar när jag kommer hem istället, för har inge intressant att skriva.
Ha en bra måndagkväll!   

Presentation


Hoppas du gillar min blogg :)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards