marialejdestad

Alla inlägg under januari 2011

Av Maria - 24 januari 2011 00:03

Även fast det var skitläskigt detdär med barnskriket från huset, så var det jätteroligt att träffa min fina Sandra igen. Det var längesen nu känns det som, och senast var också bara en kvällspromenad.


Blev kompis med Sandra när jag gick i sexan. Då gick hon i fyran, och mina jämnåriga kompisar tyckte det va konstigt att jag umgicks med henne, eftersom hon var yngre. Men jag brydde mig verkligen inte, för jag hade så sjukt roligt med den här tjejen. Som om man ens märker nån åldersskillnad liksom?! Vi var iaf sjukt bra vänner, men sen gled vi ifrån varandra. Jag började i en dramaklass i min skola, och den klassen var en 7-9a. I nian så började hon i min klass, och då blev vi sjukt tajta igen. Hon är, har alltid varit och kommer alltid vara en av mina bästa vänner. Hon är verkligen en underbar tjej, och hon kommer alltid betyda väldigt mycket för mig.   


                                  
Massa bilder på mig och min fina Sandra!

Bilder från både 2009 och 2010 :)
Tryck på bilderna för att se dom större!

Spana in hennes blogg här btw!

Av Maria - 23 januari 2011 23:50

Åh, jag och Sandra var nyss med om världens skräckfilmssenario.

Vi var på promenad, och som vanligt så tog vi vägen genom Döskallebacken (haha lol) som det heter, och till parken Nybygget, o så satte vi oss på våran vanliga bänk utanför ett hus som står där, som är typ som ett dagis eller liknande. Efter några minuter när vi suttit där o snackat släcks lampan. Hmm, weird tyckte vi, eftersom den inte brukar släckas. Men vi tänkte inte mer på det.


Vi satt där ett tag o snackade, och hela tiden hörde Sandra små ljud inifrån huset, fast jag tänkte inte på det. Det gick en stund, och helt plötsligt hör vi ett barn skrika inifrån huset. Ungen kan inte ha varit mer än 5 år. Vi blev såklart skiträdda och sprang iväg, men vi ställde oss så vi såg huset, för vi kunde inte gå därifrån. Efter skriket så blev det helt tyst, och dörrarna till huset var igenbommade (som dom alltid är när ingen är där), men en lampa vid en dörr var tänd. Det tyckte vi var ännu konstigare, eftersom lampan släcktes där vi satt. Om det hade varit såndär automatsläckning som det är i en del parker, så lampor släcks vid en viss tid, då hade ju alla lampor släckts. Men det var ju bara vår lampa som släcktes.


Vi stod o kollade på huset ett tag, och helt plötsligt öppnades dörren och vi var seriöst skiträdda. Så kom det ut nån med en stor luva o hade en barnvagn, o stod o bommade igen dörren (som typ redan va igenbommad när dom va där inne?!?). Dom stod där ett tag o vi började gå lite sakta, o så gick hon/han med barnvagnen åt ett annat håll, som tur var.


Vi kanske överreagerar, men det var seriöst skitläskigt. Det kan ju ha varit en städare. Men vad skulle han/hon göra där en söndagkväll vid 23, MED EN LITEN UNGE?!? Oh this is sick, man. Vi vågade såklart inte gå fram eller nåt, eftersom vi inte är så modiga/dumma som folk i skräckfilmer, men vi ska typ gå tillbaks dit någon dag i veckan eller nåt o kolla vad det var.


Usch, läskigt var det iallafall.

Av Maria - 23 januari 2011 21:38

Har jobbat idag, o det var helt okej. Men hade gärna legat kvar i sängen imorse, var sjukt trött.   


Ska strax ut på promenix med Sandra. Längesen jag träffade henne nu. Så det ska bli kul   

Av Maria - 23 januari 2011 03:13

Det blev ändrade planer ikväll, fast det blev ändå en lugn och mysig kväll. Frida smsade och frågade om jag ville följa med henne och Freja och se The tourist. Det var en riktigt bra film tyckte jag   Dock var slutet lite förvirrande. Men det blev en mysig kväll iallafall. Lite nattbio, med godis o cola på det! Träffade James i Gullmars en stund också. :)


Imorgon blir det jobb igen, så jag ska gå o lägga mig nu. Är riktigt trött nu också, och är färdigfixad så det är bara för mig att krypa ner i sängen. Godnatt   

(Dör för dessa söta smileys btw)

 

  

Angelina Jolie och Johnny Depp i The Tourist

Av Maria - 22 januari 2011 20:46

Eftersom min lillasyster hade ätit upp alla cupcakes som fanns kvar så jag kunde inte ta en bild :( Men det bevisar ju att Emma är bra på att göra cupcakes :D Tog iallafall bilden som Emma lagt upp på sin blogg! :)


  

Söt va? :D
Spana in hennes blogg här!

Av Maria - 22 januari 2011 17:48

Trött, det är bara förnamnet. Ikväll blir en lugn kväll hemma med min lillasyster, mamma & pappa. Har jobbat typ hela dagen, och jag har varit jätteseg. Igår var en jätterolig kväll, vi åkte hem till Kajsas kompis på söder. Det var väldigt roligt där, och som avslut på kvällen blev det donken med lite people. Sov hos Madde också.


Strax blir det middag, och det ska bli mycket gott. Om det finns nån cupcake kvar så blir det efterrätt också, för Emma kom hit med söta rosa cupcakes igår! Kan ta kort om det finns nån kvar i kylen :)

Av Maria - 21 januari 2011 19:01

Alldeles strax ska jag dra hem till Madde, och senare så möter vi upp Kajsa och det blir lite fekke! Det ska bli grymt roligt iallafall :D Nu ska jag gå o hälsa på min sis o hennes boyfriend! Pussss, ha en bra kväll!

Av Maria - 21 januari 2011 12:13

Nu är jag färdigfixad, och ska strax rulla iväg till tunnelbanan. Till lunch idag blir det nog en sallad, smaskigt! Jaja. Hoppas ni får en bra fredag!   


      

Presentation


Hoppas du gillar min blogg :)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards