marialejdestad

Alla inlägg under februari 2011

Av Maria - 11 februari 2011 00:19

Haha, jag har inte somnat än. I suck, i know. Satt o funderade lite. Men så blev jag trött. Inlägget va planerat o bli sådär deep o tankspritt som såna inlägg man brukar skriva på natten... Men det kanske va bra att jag blev trött, känner på mig att jag skulle skriva en del knäppa grejer haha.


Får väl ta o säga godnatt igen då, haha!   


        

Mina tatueringar, min syster och min hund.
Älskar första bilden, det ser ut som Mucho skrattar hahahhah....

Av Maria - 10 februari 2011 23:25

Usch, vädret får mig verkligen att bli lite emo! Ska faktiskt sova snart, börjar tidigt imorgon. Hoppas tunnelbanorna funkar som vanligt, eftersom det är snökaos nu och det kommer antagligen vara det imorgon också.   


Har iallafall svenskaprov imorgon. Man får ha alla anteckningar och boken, fett chill kan man ju tänka... Men när lärare har såna sorts prov, då brukar det oftast vara världens prov med värsta analysfrågorna... Blääääääh!


Ska smörja in mina tatueringar nu (åh my love), kanske kolla på ett till avsnitt av OTH. Ska borsta tänderna och göra mig iordning nu iallafall, börjar bli trött! (halv 12!!!!! vad händer med mig?!)

 

Jaja, godnatt bloggen.

Av Maria - 10 februari 2011 22:53

Min dag har till mestadels bestått av One Tree Hill, och har sett fram till typ halva 6:e säsongen. Det finns 8 säsonger, så snart är det slut :( Snyft. Innan jag verkligen har kollat alla säsonger, varje avsnitt, då tyckte jag att serien blev fett lame i slutet. Samma som med OC. Men när man verkligen är inne i det, så är det helt underbart. Kom på det typ idag, att OTH inte alls är segt nu. Det är så jävla bra. Gahd, jag blir helt kär ju.


Får väl hitta nån annan serie som jag kan följa :) Följa Fridas fotspår o se alla HIMYM-säsonger? Hmmm maybe..


       
Lite OTH-bilder...
Tredje bilden är James Lafferty, som spelar Nathan
Fjärde bilden är Chad Michael Murray (min man), som spelar Lucas
Åh jag måste lägga av......
 

Av Maria - 10 februari 2011 19:06

Som ni kanske har sett så har jag en kategori som heter "Musik",  men har typ inte lagt upp något där än. Musik är en stor del av mitt liv, och det får mig verkligen att må bra. Att höra mina favoritlåtar dundra ut ur högtalarna, det är så jävla awesome.


Jag har grymt blandad musiksmak, men folk som tror dom känner mig tror att jag är en tjej som bara lyssnar på popmusik som Miley Cyrus och Justin Bieber. Visst, dom är två av mina favoriter, men jag lyssnar på så mycket mer än så. Några av mina favoritband är Simple Plan, Tokyo Hotel och just nu Bullet For My Valentine (som gjort låten som jag la in i förra inlägget. Dom har så sjukt starka och fina låtar). Andra favoriter är Akon, Darin och Shakira. Avril Lavigne är också sjukt bra, och Petter är grym. Någon som är en väldigtväldigtväldigt stor favorit är Michael Jackson (rest in peace   ). Creed är grymma, B.o.B är också fett bra. Ser ni, jag har så sjukt blandad musiksmak? Från Justin Bieber till Tokyo Hotel. 


Jag har nog olika musikfaser, nu gillar jag att lyssna på starka låtar. Som har en text som verkligen betyder något. Lite emo, i know. Men sån fas är jag i nu. Men musik är iallafall mitt stora intresse, och jag kan inte säga så mycket mer än att jag älskar det.


Music is life 


  

Av Maria - 10 februari 2011 19:04

Av Maria - 10 februari 2011 16:15

Jag blir verkligen sjukt irriterad när det här händer. När det är rush i tunnelbanan, och det är hur mycket folk som helst (typ på morgonen runt 8 och eftermiddagen), när ALLA ska hem/till skolan & jobbet, när det är så fullt så man står pressad mot fönsterrutan. Då är det jobbigt som det är liksom, eller iallafall för mig som nog har lite klaustrofobi haha..


Men det som jag blir irriterad på, det är när mammor/pappor kommer med sina barnvagnar, och nästan alla tycker att dom har mer rätt att stå på tunnelbanan än vi andra, speciellt oss ungdomar. Då tycker dom att det är helt okej att dom bokstavligen kör på barnvagnen på alla, så att dom får plats. Självklart förstår jag att de också behöver åka tunnelbana, och det är klart att dom har all rätt till det, men när det är rusningstrafik är att gå på tunnelbanan med värsta barnvagnen det smartaste. Det har hänt mig flera gånger att föräldrar (oftast mammor) har blivit arga på mig och andra passagerare för att dom inte får plats med sin feta barnvagn. Usch, såntdär blir jag så jävla irriterad på!


Pricken över i:t på det är att många har feta ryggsäckar på sig på tunnelbanor också. Och då tänker dom ju inte på att väskan tar rätt mycket plats, så dom svänger runt o typ trycker upp väskan i ansiktet på alla andra resenärer. Idag på tunnelbanan hem från skolan så hände båda sakerna mig, på samma gång. Det var helt proppfullt på tunnelbanan, och så ska en mamma prompt på med sin barnvagn. Hon stod rakt framför mig, och typ tryckte upp sin feta ryggsäck i mitt ansikte. Så jävla oförskämt, har man en stor ryggsäck så håller men i den eller något, man ser iallafall till att man inte slår/puttar bort nån med ryggsäcken.


Åh, arga tankar från en liten tjej haha. Tror nog det är vädret som gör mig deprimerad..hahah!


  

Av Maria - 10 februari 2011 15:34

Usch vilket väder det är ute, det är snöstorm och iskallt. Det verkligen suger när det är såhär! Så sitter man o kollar på OC eller OTH där det alltid är sol och härligt liksom.. Åååhh.. Någon som vill flytta till typ Californien eller nåt?


Skola som vanligt idag, men det var riktigt chill. Satt o flummade som vanligt, haha. Nu är jag hemma o har planerat att va hemma resten av tosdagen faktiskt, orkar inte gå ut.. Har köpt hem cola så jag tror jag klarar mig   


Ska skriva sen om något jag verkligen blir irriterad på.... som jag tror att många känner igen sig. Åh!

Av Maria - 9 februari 2011 23:30

Idag var jag som sagt ledig, men gick upp rätt tidigt eftersom Madde skulle jobba. Har kollat OTH hela dagen typ (känns bra att Nathan&Haley är sams nu btw... hahah!), o somnade ett tag innan middagen. Efter middagen åkte jag o mamma hem till Emma&Jonatan. Vi åt lite glass o myste framför tvn ett tag, o sen gick jag o Emma upp till Ville, som gjorde min tatuering.

Han gjorde min första tatuering också, och den fyllde vi i idag! Jag är verkligen sjukt nöjd, med båda två. Kan berätta lite mer någon annan dag om vad dom står för.   

      


Det har varit en bra o lugn dag, men jag är fett trött nu. Fattar inte varför, brukar inte bli trött förrän typ 2-3 på vardagar... Igår blev jag iförsig trött rätt tidigt också, hahahha. Jag börjar bli gammal.. hahahhahh.


Men ska iallfall sova nu, kanske kolla lite OTH innan heheh. Vi hörs imorgon bloggen, peace!


Presentation


Hoppas du gillar min blogg :)

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards